بهترین مراکز آموزشی مشهد

مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور مشهد

مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور برنا مشهد

مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور برنا مشهد

مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور
مشهد بلوار خیام
۰۹۱۵۱۰۳۱۴۹۷
مشاوره تحصیلی و کنکور نسل سینا

مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور نسل سینا مشهد

مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور
مشهد خیابان سناباد
09367715784

تحصیل همانند دیگر زمینه های کاری نیاز به کسب مهارت های لازم را دارد. یک دانش آموز یا داوطلب کنکور نمی تواند صرف مطالعه زیاد نتیجه خوبی در آزمون های خود کسب نماید.

نیاز به گرفتن راهنمایی از مشاوره تحصیلی و کنکور بر کسی پوشیده نیست. در این صفحه سعی کرده ایم تا بهترین مراکز مشاوره تحصیلی مشهد را به شما معرفی نماییم.
دلایل نیاز به مشاور تحصیلی
یکی از اصلی ترین دلایل آن زیاد شدن مراکز مشاوره درسی و آموزشی است. افراد سودجو و مراکز بسیاری وجود دارند که بیشتر از طریق تبلیغات شبکه های مجازی رشد میکنند و درمیان مردم نفوذ میکنند. این افراد از طریق مشاوره های غلط و بدون هیچ پیشینه و نتیجه خاصی دانش آموزان را به مسیر اشتباه هدایت میکنند. برای گرفتن مشاوره آموزشی در مشهد به خصوص در زمینه های کنکور و انتخاب رشته باید حتما بهترین مشاوره تحصیلی مشهد را یافت!
یک مشاور تحصیلی هر آن چه در مورد موفقیت در تحصیل لازم دارید را در اختیار شما قرار میدهد. البته این ویژگی بهترین مشاور تحصیلی است. مشاور تحصیلی خوب مانند یک همراه دلسوز در تمام مسیر همراه شما خواهد بود. زمانی که به راهنمایی در مورد درس خواندن نیاز دارید، زمانی که حس میکنید نیاز دارید در مورد درسی که مشکل دارید با یک راهنمای آگاه برای ادامه مسیر مشورت کنید. یا حتی زمانی که روحیه برای ادامه ندارید و نیاز به تجدید قوا دارید؛ یک مشاور تحصیلی دلسوز در تمام این موراد همراه شماست.
مشاور تحصیلی مشهد را می توان به طور عمومی به سه دستۀ زیر تقسیم بندی کرد:
۱- هدایت تحصیلی و شغلی
این مشاور تحصیلی در مسائل برنامه ریزی درسی، انتخاب رشته، آمادگی برای کنکور، روش های یادگیری و … تخصص دارد.
وظایف مشاور تحصیلی شغلی:
وظایف عمومی این مشاور تحصیلی به صورت زیر است:

شناسایی استعداد و توانایی دانش آموز
کمک به انتخاب رشته سال نهم به دهم و کمک به انتخاب رشته کنکور
معرفی کتاب های کمک درسی
ارائه برنامه ریزی هفتگی
بررسی دلایل افت تحصیلی دانش آموز
شناسایی مشکلات روحی، اجتماعی دانش آموز و صحبت با خانواده دانش آموز
معرفی معلم خصوصی به دانش آموز برای دروسی که ضعیف است

۲- مشاور کنکور
تحصیلات اکثر مشاوران کنکور اصلاً مربوط به مشاوره و روانشناسی نیست و بر حسب تجربۀ فردی یا کار کردن در مراکز آموزشی، به این تجربه برای کمک به شما در سال کنکور رسیده اند.
وظایف مشاور کنکور
وظایف عمومی این مشاور تحصیلی به صورت زیر است:

آگاه کردن دانش آموز و خانوادۀ او از آخرین تغییرات کنکور سراسری
ارائه نکات مهم در مورد نحوه مطالعه و تست زنی
برنامه ریزی درسی مناسب برای مرور و جمع بندی دروس
معرفی کتاب های کمک درسی و معرفی اساتید کنکوری به دانش آموز
معرفی آزمون های آزمایشی
پیگیری وضعیت پیشرفت آزمون های دانش آموز
ایجاد انگیزه و روحیه در دانش آموز
انتخاب رشته پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و هدایت دانش آموز به مسیر درست

۳- مشاور تحصیلی روانشناختی
حوزۀ فعالیت این دسته از مشاوران، بیشتر در حوزۀ روان شناختی مانند کار با کودکان پیش فعال، رفع استرس شب امتحان، نحوه ارتباط با دیگران و … است.
وظایف مشاور تحصیلی روانشناختی
وظایف عمومی این مشاور تحصیلی به صورت زیر است:

به طور کلی رفع اختلال دانش آموز از وظایف است دسته از مشاوران عزیز است که با توجه به دانشی و تخصصی که دارند، این کار را انجام می دهند.

۴- مشاور معلم
مشاوران تحصیلی وجود دارند که خود معلم هستند و در یک یا چند درس نیز تخصص دارند و به شما می توانند در مورد مطالعه درس حوزۀ مربوط به خود و سایر حوزه ها و حتی کنکور، مشاوره تحصیلی دهند.
وظایف مشاور معلم
مشاور معلم یا پشتیبان معلم، با توجه به صحبتی که بین دو طرف انجام می شود، وظایف متفاوتی دارد. از عمومی ترین آن می توان به راهنمایی دانش آموز در دروسی که خود تسلط به تدریس آنها دارد اشاره کرد.
۶ ویژگی مشاور تحصیلی خوب
۱- تسلط روی مباحث مربوطه
هر چهار نوع مشاوری که در قسمت بالا معرفی کردیم باید روی حوزۀ مربوط به خود کاملاً مسلط باشند و بتوانند دانش آموز را راهنمایی نمایند.

به عنوان مثال مشاور کنکور باید در مورد آخزین تغییرات کنکور آگاهی داشته باشد و همچنین یک مشاور معلم باید بتواند بر اساس آخرین تغییرات کتاب درسی و نحوۀ برگزاری امتحان آن درس، دانش آموز را هدایت و راهنمایی کند.
۲- توانایی در برقراری ارتباط موثر با دیگران
هر مشاوری بهتر است این سه ویژگی را داشته باشد:
الف) مهارت خوب گوش دادن
مشاور تحصیلی بهتر است به حرف دانش آموز و خانوادۀ او به طور کامل گوش دهد و سپس به تجزیه و تحلیل حرف های آنها کند. نباید این حس را به دانش آموز القا کنید که بدون خوب شنیدن حرف های او، وی را مورد قضاوت قرار می دهید.
ب) خوب صحبت کردن و خوب ارتباط گرفتن
اگر یک مشاور نتواند خوب، بجا و به موقع و با لحنی مناسب، با دانش آموز خود صحبت کند و نتواند با والدین دانش آموز ارتباط و تعامل مناسب را برقرار کند، قاعدتاً نمی تواند اهداف تحصیلی مورد نظر خود و دانش آموز را پیاده سازی کند.

برای برطرف کردن این مورد، کتاب ” هفت چالش ارتباط “ نوشتۀ « دنیس ریورز » را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم.
پ) قاطعیت در کنار صمیمیت
یکی از مشکلاتی که مشاوران جوان با آن دست به گریبان هستند، صمیمی شدن بیش از اندازه با دانش آموز خود است به طوریکه دانش آموز دیگر به حرف آنها در مورد نحوۀ اجرای برنامه گوش نمی دهد. پس در کنار صمیمیتی که با دانش آموز خود دارید، قاطع نیز باشید.
۳- آراستگی ظاهری، از ویژگی های مهم یک مشاور تحصیلی خوب
این مسئله کمی سلیقه ای است ولی یک مشاور تحصیلی خوب قبل از مشاوره به صورت عمومی این کارها را انجام می دهد:

لباس تمیز، رسمی و اتو کشیده می پوشد.
مسواک می زند و موهای خود را مرتب می کند.
معمولاً خوش بو و معطر است.
دفتر او بوی دخانیات نمی دهد.
و …

۴- آشنایی کافی به مسائل روانشناسی
در بحث مشاوره، همواره با بی انگیزه شدن دانش آموز در بین راه، دل زدگی و افسردگی، سردرگمی دانش آموز و از این دست مسائل روبرو هستید. همچنین با توجه به تیپ شخصیتی هر دانش آموز، نحوۀ مطالعه و برنامه ریزی او نیز متفاوت می شود.

مشاوری موفق است که مطالب بروزی در مورد سبک های یادگیری و افت تحصیلی و از این قبل موارد روانشناسی را مطالعه کرده و توانایی پیاده سازی آنرا برای دانش آموز داشته باشد.
۵- درک مناسب از شرایط دانش آموز
یک مشاور تحصیلی علاوه به کمک به دانش آموز در زمینه های درسی، بهتر است در زمینه های زندگی نیز بتواند به او کمک کند و راه درست را به وی نشان دهد.

برای اینکار بهتر است شرایط روحی، خانوادگی، توانایی های هر شخص را در نظر گرفته و به عنوان مشاور بتوانید به او راهنمایی های مناسب را داده و فقط از دید درس و پیشرفت درسی به مسئله نگاه نکنید.
۶- مطالعه و یادگیری مستمر
از ویژگی های مشاور تحصیلی خوب، مطالعه و یادگیری مستمر در حوزۀ فعالیت خودش است. شغل مشاوره تحصیلی یک شغلی پویا بوده که شما هر سال با نسل جدیدی از جوان ها سروکار دارید و بهتر است خود را با مطالعه مستمر، آپدیت نگه دارید تا در کار خود موفق بمانید.
انتخاب بهترین مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور در مشهد
انتخاب بهترین مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور مشهد کار سختی است. سعی کردیم در این مقااله شما را بهترین ویژگی های یک مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور خوب آشنا نماییم ولی ممکن است هم چنان نیاز به بررسی های بیشتری نیز داشته باشید.

حتما از نظرات مراجعین به این مراکز نیز استفاده کنید، و بدانید که در درجه اول این خود شما هستید که باید وظبقه خودتان که خوب درس خواندن می باشد را به درستی انجام دهید. مشاور تحصیلی صرفا یک ابزار کمکی است.