بهترین مراکز آموزشی مشهد

مراکز مشاوره انتخاب رشته کنکور مشهد

مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور برنا مشهد

مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور برنا مشهد

مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور
مشهد بلوار خیام
۰۹۱۵۱۰۳۱۴۹۷
مشاوره تحصیلی و کنکور نسل سینا

مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور نسل سینا مشهد

مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور
مشهد خیابان سناباد
09367715784

مراکز مشاوره انتخاب رشته کنکور مشهد

تمامی داوطلبانی که برای اولین بار در کنکور سراسری شرکت می کنند، تجربه کافی برای انتخاب رشته را ندارند، همین امر سبب می شود که در صورت کسب رتبه قابل قبول نیز موفق به تحصیل در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود نشود یا حتی ممکن است در هیچ یک از رشته های منتخب پذیرفته نشود.

به همین منظور توصیه می شود پیش ار ثبت کد رشته های انتخابی از مشاوره مراکز مشاوره انتخاب رشته کنکور مشهد کمک بگیرید.
مشاوره انتخاب رشته خوب چه ویژگی هایی دارد؟
به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است که در انتخاب مشاوره خود دقت لازم داشته باشید چراکه این امر می تواند سرنوشت تحصیلی شما رقم بزند.
داشتن تجربه کافی
میزان تجربه در هر امری تبحر فرد را نشان می دهد، بدین وسیله مشاوره با تجربه می داند نسبت به رتبه قبولی داوطلب چه کد رشته هایی را در اولویت قرار دهد که شانش قبولی وی را افزایش دهد.
انتخاب منطقی و به دور از رویاپردازی
البته که علایق داوطلبان نیز در روند انتخاب کد رشته ها دخیل می شود اما این تمام ماجرا نیست. اگر مشاور تنها رشته ها را بر اساس رویاهای متقاضی انتخاب کرده و تاثیر رتبه را بی اهمیت بشمارد شانس پذیرش وی به صورت قابل توجهی کاهش میابد، تنها انتخاب منطقی و به دور از رویا پردازی موجب موفقیت در این امر می شود.
وجدان کاری
مشاور موظف است دلسوزانه و با صبر و حوصله به خواسته داوطلب گوش داده و در انتخاب کد رشته ها نسبت به علایق او بی تفاوت نباشد. همچنین از یک برنامه نیمه آماده و از پیش تعیین شده برای تمامی مراجعه کنندگان استفاده نکرده و لیست رشته های هر فرد را با توجه به رتبه قبولی و خواسته های فرد انتخاب نماید.
پشیبانی از داوطلب
از آن جایی که تا پیش از پایان مهلت انتخاب رشته امکان ویرایش کد رشته ها برای داوطلبان وجود دارد، بنابراین مشاور نیز موظف است در طول این زمان از توصیه های خود برای راهنمایی هرچه بیشتر این افراد دریغ نکند.
دریافت هزینه منطقی از داوطلبان
البته که مشاوران برای انتخاب رشته هزینه دریافت می کنند اما این هزینه باید معقول و منطقی باشد چراکه این امر یکی از دغدغه های داوطلبان می باشد.بدین وسیله افراد زیادی برای انتخاب رشته خود بدون نگرانی و دلهره به مراکز مشاوره مراجعه می کنند.

اگر شما امسال برای اولین بار قصد انتخاب رشته برای کنکور دارید بایستی به مراکز انتخاب رشته کنکور مشهد مراجعه نمایید تا ایشان برای شما بهترین انخاب رشته ممکن را انجام دهند.
نحوه چیدمان کدرشته ها در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری
برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد مجاز به انتخاب 100 کدرشته محل و برای انتخاب رشته کنکور سراسری (روزانه، نوبت دوم، پیام نور، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و…) مجاز به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل می باشید. از آنجایی که تعداد انتخاب های شما زیاد است، با کمی دقت و رعایت اصول اولیه می توانید یک انتخاب رشته هوشمندانه داشته باشید.

در انتخاب رشته باید فاکتورهای مختلف نظیر علاقه، بازار کار رشته مورد نظر، امکانات و خدمات رفاهی دانشگاه، خوابگاه داشتن دانشگاه، مسافت و دوری دانشگاه و… را در نظر بگیرید و پس از آن می توانید چینش کد رشته ها را به صورت زیر انجام دهید:
انتخاب های خوش بینانه
حدود 20 الی 30 درصد از لیست انتخاب رشته شما باید شامل انتخاب های رویایی یا خوشبینانه باشد. این انتخاب ها در واقع رشته های مورد علاقه شما هستند که با توجه به رتبه کسب شده امکان قبولی در آن ها بسیار پایین می باشد. برای مثال شانس قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه شریف برای رتبه 1000 گروه ریاضی بسیار پایین می باشد.
انتخاب های واقع بینانه
 مهم ترین بخش فرم انتخاب رشته، انتخاب های واقع بینانه است. این انتخاب ها کاملا منطبق بر رتبه و تراز شما می باشد و باید بیش از نیمی از انتخاب های خود را در این بخش قرار دهید. برای مثال داوطلبی که رتبه 4000 کنکور تجربی را کسب کرده است، برای پذیرش در رشته پرستاری دانشگاه های روزانه شهرستان، شانس متوسط و معقولی را دارد.
انتخاب های بدبینانه
انتخاب های بدبینانه در بخش آخر فرم انتخاب رشته قرار داده می شوند و شانس داوطلب برای پذیرش در انتخاب های این بخش بسیار زیاد است. این بخش برای یک داوطلب با رتبه 2000 گروه ریاضی می تواند شامل دانشگاه های غیر انتفاعی و رشته های کم طرفدار باشد.

بنابراین یکی از اصول کاربردی انتخاب رشته کنکور سراسری، چینش رشته های انتخاب شده بر اساس شانس قبولی می باشد که برای اطلاع از امکان پذیرش خود در هر یک از رشته ها می توانید از نرم افزار انتخاب رشته استفاده نمایید.
اهمیت مشاوره در انتخاب رشته درست کنکور ۱۴۰۲
انتخاب رشته یکی از مهم ترین بخش های تصمیم گیری در زندگی هر فردی است. این انتخاب سبب می‌شود تا آینده شغلی و درآمد زایی شما تغییرات بسیار خاصی داشته و در صورتی که به خوبی انجام نشود ممکن است آسیب های زیادی مانند عدم هماهنگی روحیات شما با شغل، سرخوردگی، افسردگی و در نهایت شکست در زندگی کاری ایجاد کند.

ممکن است شما در طول زندگی با افراد زیادی که تحصیلاتشان با شغلی که دارند هماهنگ نیست یا رشته تحصیلی و شغل خود را دوست ندارند رو به رو شده اید. شاید در ذهن خود این سوال پیش بیاید که چرا این تناقض وجود دارد؟!

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که نمی خواهید با چنین تناقض و مشکلی رو به رو شوید باید قبل از آنکه وارد بازار کار شوید، ابتدا رشته تحصیلی را انتخاب کنید که از همه جهات با شما هماهنگی داشته باشد.

توجه داشته باشید که شما به عنوان یک انسان بیشتر عمر خود را صرف کار خواهید کرد و اگر رشته تحصیلی و کاری داشته باشید که هیچگونه هماهنگی با شما نداشته باشد چه اتفاقی برای شما خواهد افتاد؟ آیا همیشه باید این شرایط را تحمل کنید؟ آیا باید همیشه در رشته تحصیلی و شغل خود احساس سرشکستی کنید؟
از مشاور انتخاب رشته کنکور خود مطمئن باشید
از دیگر موارد مهمی که برای داشتن انتخاب رشته ای موفق و درست باید به آن توجه لازم را مبذول دارید کسب اطلاعاتی در مورد نحوه و زمان اختصاص داده شده برای انتخاب رشته است.

به این صورت که از طریق بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور از نحوه دقیق انجام انتخاب رشته و مراحلی که باید برای این امر طی کنید اطمینان حاصل کرده و از این موضوع مطلع شوید. البته به جز این مورد باید بدانید که چه زمانی می توانید برای انتخاب رشته اقدام کنید و مهلت اختصاص داده شده به این کار چقدر است.